mavidanisman
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Dikkat dağınıklığı
    • Öğrenme Güçlüğü-Disleksi
    • Üstün Zekalılar
    • Sınav Kaygısı
    • Akademik Başarı
    • Sosyal Fobi
    • Berard Metodu
    • Play Attention
    • Oyun Terapisi
    • Moxo Dikkat Testi
    • Ana Sayfa
    • Kurumsal
    • Uzmanlık Alanlarımız
      • Dikkat dağınıklığı
      • Öğrenme Güçlüğü-Disleksi
      • Üstün Zekalılar
      • Sınav Kaygısı
      • Akademik Başarı
      • Sosyal Fobi
    • Hizmetlerimiz
      • Berard Metodu
      • Play Attention
      • Oyun Terapisi
      • Moxo Dikkat Testi
  • Giriş Yap
  • Hesap Oluştur

  • Rezervasyonlar
  • Hesabım
  • Şu kullanıcı olarak giriş yapıldı:

  • filler@godaddy.com


  • Rezervasyonlar
  • Hesabım
  • Oturumu kapat

mavidanisman

Şu kullanıcı olarak giriş yapıldı:

filler@godaddy.com

  • Ana Sayfa
  • Kurumsal

Hesap


  • Rezervasyonlar
  • Hesabım
  • Oturumu kapat


  • Giriş Yap
  • Rezervasyonlar
  • Hesabım

Disleksi Nedir?

 

Okumak karmaşıktır. Beynimizin harfler ve sesleri bağlantılandırmasını, bu sesleri doğru sıraya koymasını ve kelimeleri okuyup anlayabileceğimiz cümleler ve paragraflar oluşturacak şekilde biraraya  getirmesini gerektirir.

Disleksisi olan insanlar sayfada gördükleri harfler ile bu harfler ve harf kombinasyonlarının oluşturduğu sesleri eşleştirmekte sorun yaşarlar. Bu adımla sorun yaşamaları diğer bütün adımları da daha zor hale getirir.

Disleksik çocuklar ve yetişkinler diğer zorlukların yanı sıra akıcı bir şekilde okuma, kelimeleri doğru bir şekilde heceleme ve ikinci bir dil öğrenmede zorluk yaşarlar. Ancak bu zorlukların genel zeka ile bir bağlantısı yoktur.

Aslında disleksi, daha iyi bir okuyucu olmak için gerekli zekaya sahip insanlarda görülen beklenmedik okuma güçlüğüdür. Disleksisi olan kişiler yavaş okuyuculardır; ancak çelişkili bir şekilde genellikle düşünce süreçleri hızlı ve yaratıcı, muhakeme becerileri güçlüdür.

Disleksi oldukça yaygındır, nüfusun %20’sinde görülürken öğrenme güçlüğü olan grubun da %80-90’ını temsil eder. Bilimsel araştırmalar, disleksi ve tipik okuyan çocuklar arasında beyin bağlantısallığı açısından farklar olduğunu göstermekte ve disleksisi olanlar için akıcı okumanın neden bir mücadele olduğuna dair nörolojik bir temel oluşturmaktadır.

 

image883

DİSLEKSİNİN BELİRTİLERİ NELER?

 

Disleksisi olanların birçoğu aşağıda verilen özellik ve davranışların yaklaşık on tanesini sergileyecektir. Bu karakteristik özellikler günden güne ya da dakikadan dakikaya çeşitlilik gösterebilir. Disleksikler hakkında en tutarlı olan şey tutarsızlıklarıdır.


Genel Belirtiler

→ Parlak, yüksek zekaya sahip ve kendini iyi ifade edebilir gibi görünür ancak sınıf seviyesinde okuma, yazma ya da heceleme yapamaz.

→ Tembel, salak, özensiz, olgunlaşmamış, ‘’yeterince denemeyen’’ ya da ‘’davranış bozukluğu olan’’ şeklinde etiketlenmişlerdir.

→ Okul ortamında yardımcı olunmasına yetecek kadar geride ya da kötü değillerdir.

→ Genel zekaları yüksektir ancak akademik olarak notları düşük olabilir; sözlü sınavları iyi iken yazılı sınavları değildir.

→ Salakmış gibi hisseder, özgüveni düşüktür; zayıf yanlarını zekice telafi stratejileri kullanarak saklar ya da üstünü örterler; çabuk sinirleri bozulur ve okul okumaları ya da sınavlar konusunda duygusallardır.

→ Sanat, drama, müzik, spor, makine bilimi, hikaye anlatma, pazarlama, ticaret, tasarlama, inşa etme ve mühendislik alanlarında yeteneklilerdir.

→ Dikkatlerini sürdürmede zorlanırlar; aşırı hareketli ya da hayalperest gibi görünürler.

→ En iyi öğrenmeyi uygulamalar, gösterimler, deneyleme, gözlem ve görsel destekler yoluyla yaparlar.

Görsel, Okuma ve Heceleme

→ Okurken baş dönmesi, baş ağrısı ve mide ağrısından şikayet eder

→ Harfler, rakamlar, kelimeler, sıralamalar ve sözel açıklamalar kafasını karıştırır

→ Okuma ya da yazması tekrarlar, eklemeler, yer değişiklikleri, atlamalar, yerine farklı harf koymalar ve harfleri, rakamları ya da kelimeleri tersine çevirmeler içerir

→ Okurken, yazarken ya da kopyalarken varolmayan hareket ve hislerden şikayet eder

→ Görsel sorunlar yaşıyormuş gibi görünür ancak göz tetkiklerinde bir sorun görülmez

→ Aşırı gözü keskin ve gözlemcidir ; ancak derinlik algısı ve çevresel görüşte sıkıntı yaşar

→ Çok az kavrayışla okur ve tekrar okur

→ Fonetik olarak ve tutarsız heceleme yapar

Davranış, Sağlık, Gelişim ve Kişilik

→ Aşırı dağınık ya da takıntı derecesinde düzenlidir

→Sınıfın şaklabanı, yaramazı olabilir ya da çok sessizdir

→Alışıldık olmayan erken ya da geç gelişim belirtileri vardır (konuşma, emekleme, yürüme, bağcık bağlama)

→Kulak enfeksiyonu yaşamaya yatkındır; yiyeceklere, katkı maddelerine ve kimyasal ürünlere hassasiyeti olabilir

→Uykusu aşırı derin ya da aşırı hafif olabilir; uygun yaştan sonrasında yatağını ıslatabilir

→Acı tölerans eşiği aşırı düşük ya da yüksektir

→Adalet duygusu gelişmiştir; duygusal olarak hassastır; mükemmeli hedefler

→Kafa karışıklığı, zaman baskısı, duygusal stres ya da sağlık sorunları sonucunda hatalar ve semptomlar belirgin derecede artar

Okuma ve Konuşma

→ Geniş bir duyma duyusu vardır; söylenmeyen ya da diğerlerinin duymadığı şeyler duyar; seslerden çok çabuk dikkati dağılır

→ Düşünceleri kelimelere dökmekte zorlanır; duraklayarak konuşur; cümleleri yarım bırakır; stres altındayken kekeler; uzun kelimeleri yanlış telaffuz eder ya da konuşurken kalıpları, kelimeleri ve hecelerin yerini değiştirir

Hafıza ve Biliş

→ Deneyimlere, yerlere ve yüzlere dair uzun süreli hafızası mükemmeldir

→ Deneyimlenmeyen sıralamalar, gerçekler ve bilgilere dair hafızası zayıftır

→ Öncelikli olarak görseller ve duygularla düşünür, sesler ve kelimelerle değil (az içsel diyalog)

Matematik ve Zaman Yönetimi

→ Zamanı söylemede, zamanı yönetmede, sıralı bilgileri ya da görevleri öğrenmede ya da dakik olmada zorluk yaşar

→ Matematik hesaplamalarında parmak hesaplarına ve farklı hilelere bağımlılık gösterir;cevapları bilir ancak kağıtta yapamaz

→ Sayabilir ancak nesneleri saymakta ve parayla uğraşmakta zorluk yaşar

→ Aritmetik hesaplar yapabilir ancak kelime problemlerinde zorluk yaşar; cebir ya da yüksek matematiği kavrayamaz

Yazma ve Motor Beceriler

→ Yazma ya da kopyalamada zorluk yaşar; kalem tutuşu farklıdır; el yazısı çeşitlilik gösterir ya da okunaksızdır

→ Sakar, koordinasyonsuz, top ya da takım oyunlarında başarısızdır; ince ve/ ya da kaba motor beceriler ve görevlerde zorluk yaşar; hareketten mide bulantısı yaşamaya yatkındır

→ İki elini de kullanıyor olabilir ve sıklıkla sağ/solu ve aşağı/yukarıyı karıştırır

image884

Bize şimdi ulaşın

Daha da iyisi, gelin, yüz yüze görüşelim!

Ücretsiz değerlendirme ve deneme seansı için ...

Çalışma Saatleri

  • Kurumsal
  • Moxo Dikkat Testi

Yüzevler Mh. Danişment Cd. No:4/2 (Kaymak Dondurma üzeri) Amasya /Merkez

0544 331 53 68

Telif Hakkı © 2021 mavidanışman - Tüm Hakları Saklıdır.

image885

Duyuru

Hoş Geldiniz! Covid-19 Pandemisi nedeniyle seans aralarında en az 1 saat boşluk ayırdık. Pandemi süresince randevusuz misafir kabul edemiyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz.

siteye devam et

Bu web sitesinde çerez kullanılır.

Web sitesi trafiğini analiz etmek ve web sitesi deneyiminizi optimize etmek amacıyla çerezler kullanıyoruz.

Kabul Et